Az októberi adatok bemutatása során – a teljesség igénye nélkül– láthattuk, hogy az online látogatottság mérésének több aspektusa és mutatószáma van. Ezek közül most is a napi átlagos és a havi összes látogatószám alapján mutatjuk be a novemberi változásokat a vezető weboldalak, illetve brandek helyezésében, a karácsony közeledtével külön kitérve a gasztro szájtok pozíciójára is.
A TOP100-ban helyet foglaló öt, kimondottan a kulináris élvezetekre koncentráló önálló oldal közül egyik sem került most még be a TOP10-es listákra, bár a nosalty.hu csak egyetlen hellyel maradt le a havi összesített látogatószám alapján kialakított listáról. A mindmegette.hu most a 15. helyezést foglalja el, míg a streetkitchen.hu és a sobors.hu az 56-57. helyen állnak a havi látogatószám alapján. A receptneked.hu pedig a 74. helyen található. Ugyanakkor a novemberi helyezésekből még korai lenne következtetni a karácsonyt megelőző hetek változásaira, amikor is nagy mozgásokra számítunk a gasztro szájtok háza táján, amelyekre a következő havi elemzésünkben térünk majd ki.
A gasztronómiai áttekintés után nézzük a teljes piaci toplistát. A napi átlagos egyedi látogatószám (real user) alapján kialakított TOP10-es listát a weboldalak esetében most egy helyet előre lépve a blikk.hu vezeti, amit az ugyanennyit hátrébb csúszó index.hu követ. A lista harmadik és negyedik helyén a pozícióját őrző 24.hu és origo.hu áll. Az ötödik helyre a kereken tíz helyezést előre ugró borsonline.hu küzdötte fel magát. Hatodik helyen változatlanul a femina.hu szerepel, míg a 7. helyezést most a 2 helyet visszacsúszó nlc.hu birtokolja. A 8-10. helyen nem változott a szereplők listája, az ripost.hu-t a hvg.hu és portfolio.hu követi.
Ha nem site, hanem brand alapon állítjuk össze a napi átlagokkal mért toplistát, akkor az első hat helyen nem látunk eltérést a honlapok listájához képest, a Blikktől a Borsonline-on át mindenki ugyanazt a helyet foglalja el brandként, mint weblapként. A 7. helyre viszont bekerült az Időkép, mint brand, eggyel lejjebb tolva ezzel az NLC-t. Ezt követően pedig megcserélődött a HVG és a Ripost sorrendje, kilencedik helyen található az előbbi, és a tízedik helyen az utóbbi. A weblapok listáján még 10. helyen álló Portfolio viszont ezzel lecsúszott a TOP10-es brandlistáról.
A havi összesített egyedi látogatószám (real user) alapján a toplista első két helyén nincs változás, első helyen a 24.hu, második helyen az index.hu áll. A harmadik és a negyedik helyezett viszont helyet cserélt egymással az elmúlt hónapban: a blikk.hu feljött a harmadik helyre átadva negyedik helyét az origo.hu-nak. Az ötödik-hatodik helyen sem történt változás: a két népszerű női oldal közül a femina.hu továbbra is az ötödik helyet foglalja el, míg az nlc.hu a hatodikat. Ezután viszont egy látványosabb változás alakította át a toplistát, a borsonline.hu öt helyet lépve előre nemcsak bekerült a TOP10-be, de rögtön a 7. helyet szerezte meg novemberben. A portfolio.hu egy helyet hátralépve a 8. helyet foglalja el. Míg a ripost.hu és a hvg.hu helyezésében nem történt változás, előbbi a lista 9. utóbbi a 10. helyén áll továbbra is.
A brandek havi látogatószám alapján összeállított toplistájának első 10 helyezettje tökéletes leképezi az egyes brandekhez tartozó (fő) weblapok imént bemutatott sorrendjét.
Comments