Decemberben több főzőcskézős, receptoldal tornászta magát feljebb a havi összesített real user szám alapán a ranglistán – nem egyszer komoly ugrás árán. A másik nagy nyertese a hónapnak az online bulvár sajtó.
Októberhez képest számos közéleti híroldal javított pozícióján – akad amelyik jelentős mértékben is. De a kereskedelmi tévécsatornákhoz köthető site-ok is feljövőben vannak – lehet, hogy részben éppen a megnövekedett közéleti érdeklődés miatt.
Gemius-DKT adatokban fontos módszertani váltás történt 2020. október 1-től: a mobil médiatípus elérése pontosításra került a megfelelő szoftverpanel magyarországi hiánya miatt. Ennek eredményeként alacsonyabbak lettek lettek a user számok, viszont lényegesen pontosabb lett a becslés.
Az elmúlt egy hónapban nem történt igazán látványos tematikus átrendeződés a TOP50-be tartozó honlapok olvasói piacán, többnyire a plusz-mínusz 3 helyezésen belül maradtak a honlapok, de általában még ennél is kisebb volt a változás, ha egyáltalán volt.
Az október elsejei mérési naptól Dánia, Belgium és Lengyelország után, Európában az elsők közt bevezeti a magyarországi digitális médiumok látogatottságát auditáló Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) az e.gemius nevű szoftvert, melynek köszönhetően több módszertani újdonság is megjelenik, és ami számos előnyt biztosít majd a digitális médiapiac szereplői számára.
Augusztusban a vezető híroldalak többnyire kicsit javítottak helyezésükön, igaz ennek az volt az ára, hogy egy közülük hátrébb csússzon a ranglistán.
De a napi átlagos real user szám alapján kialakított sorrendben az igazán nagy változást nem közöttük kell keresni. Júliushoz képest hatalmas ugrást téve előre a nagy kereskedelmi televíziós csatornák honlapjai felkerültek a TOP50-es listába – igaz csak az utolsó ötödbe.
A napi átlagos real user szám alapján júliusban a legnagyobb előrelépést a toplistán egyes híroldalak érték el, igaz, nem a legnagyobbak.
Lényegesen javítottak helyezésükön az időjárás-előrejelző weboldalak, de „nagyot mentek” a sporteredményeket közlők is. Ezeket a 15+ éves internetezők körében a látogatók (real user) számának júniusi napi átlaga alapján a legfontosabb változások között tarthatjuk számon.
A járványveszély csökkenése és a jó idő hatása észlelhető a májusi adatokon: fontossá vált az időjárás, lehetőséget kaptak a személyes találkozást igénylő tevékenységek, hátrább sorolódtak viszont az inkább otthonülős, bezárkózós programok, mint a főzőcskézés.
Digitális Közönségmérési Tanács biztosítja a magyar interaktív piac számára a forgalom- és közönségmérési adatokat.
![]() ![]() |
||
![]() |