Hírek

Szeptemberi változások: új szereplők a TOP10-ben, bekerült a nosalty.hu és a portfolio.hu
2021 október 6.

A DKT elemzése a havi belföldi látogatószám alapján mutatja be a toplista első tíz helyezettjét, valamint a vezető hírszájtok mozgását. A két téma szorosan összefügg, mivel a top10-es listát „tradicionálisan” a híroldalak uralják, bár dominanciájukat meg-megtöri pár magazinosabb, jellemzően női tartalmat kínáló oldal.

A szeptemberi toplista első 10 helyezettje közül 6-nak a helyezése semmit sem változott augusztus óta. Ugyanakkor pont az első két hely birtokosa között helycserére került sor, a szeptemberi versenyt a látogatószám (real user) alapján a 24.hu nyerte, megelőzve az első helyet előle átmenetileg – augusztusra – átvevő index.hu-t. Az Origo őrzi harmadik, a Blikk negyedik helyét.

Az ötödik-hatodik helyre most is, akárcsak augusztusban két női site került, a femina.hu és a nlc.hu. Nem változott a hvg.hu helyezése sem, a közéleti oldal most is a 7. a listán. Ezzel szemben a lista 8. helyezettje, a nosalty.hu három helyet lépett előre, ezzel bekerült a TO10-be. A 9. helyen változatlanul a ripost.hu van, míg a 10. helyre a portfolio.hu ugrott fel az augusztusi 12. helyéről. Kiesett viszont az első tízből a Telex, amely augusztusban még a 8. helyen állt és a life.hu, amely akkor még éppen befért az első tízbe. De egy-egy ilyen változásból még nem érdemes mélyreható következtetéseket levonni, mert amelyik oldal most visszaesett, akár már egy hónap múlva is előre törhet, és ugyanez igaz fordítva is.

A honlapok listája mellett – nyár óta - lehetőség van brand alapú listák vizsgálatára is. Egy brand-nek számítanak az azonos vagy gyakorlatilag azonos névvel rendelkező oldalak, applikációk és stream-ek, így egy-egy brand vizsgálatakor mindezek forgalmát figyelembe vesszük. Jelen esetben a brand-lista első 9 helyezettje megegyezik a weblapok listájának első 9 helyezettjével, viszont a 10. helyen a Portfolio helyett – jelentős látogatottságú stream-je jóvoltából – a TV2 áll. De ha honlapok helyett a brandek versenyére figyelünk, akkor megváltozik a Telex és a Portfolio sorrendje is, a brandek között jelenleg 11. a Telex eggyel előzve a Portfoliot.

A vezető híroldalak egymáshoz viszonyított helyzetét érdemes hosszabb időtávon is vizsgálni. A 24.hu többnyire magabiztosan vezeti a listát, de éppen egy hónappal ezelőtt átmenetileg az index.hu vette át a stafétát tőle – amely egyébként tavaly november óta szépen leküzdötte hátrányát. Mostanra viszont ellentétes irányú mozgásuknak köszönhetően újra eltávolodott egymástól a két oldal megerősítve ezzel a 24.hu primátusát. Harmadik helyen az Origo áll, amely szeptemberben csak kb. 12000 látogatóval van lemaradva az Indextől, ami 3,3 millió feletti látogatószámnál igazán nem sok. De egy ideje közelíti a három dobogós helyezett híroldalt a könnyedebb hangvételű Blikk is, messze maga mögött hagyva a hírpiac többi versenyzőjét.

A következő csoportot azok a híroldalak jelentik, amelyeknek havi olvasótábora jelenleg kb. 2,3-2,5 millió fő, sorrendben a hvg.hu, a ripost.hu, a portfolio.hu és a TOP10-ből éppen kiesett telex.hu. Érdemes még megemlíteni a sorban a jelenleg kb. 2 millió havi látogatóval rendelkező 444-et is, amely augusztushoz képest egy helyet hátrébb csúszva 17. az összes mért oldal között, valamint a metropol.hu-t, ami most csak körülbelül 9000 látogatóval van lemaradva mögötte. Ez utóbbi oldal meglehetősen széles sávban mozog, látogatóinak száma április-májusban még csak 1,3 millió körül alakult.

DKT

Digitális Közönségmérési Tanács biztosítja a magyar interaktív piac számára a forgalom- és közönségmérési adatokat.