2017 júliusában folytatódott a júniusban beinduló trend: az ún. női tematikájú oldalak látogatottsági menetelése bizonyos site-ok esetében egészen elsöprő növekedést mutatott. A klasszikus, nőket célzó site-ok mellett folytatódott a gasztrooldalak forgalmának növekedése is.
A 2017 júniusi forgalmi toplisták adataival beköszöntött a nyár a hazai digitális közönségmérés területére is. Májushoz képest szinte az összes híroldal havi és napi átlagos látogatószáma is csökkent. E mögött a jelenség mögött egyértelműen az újságírásban egyértelműen uborkaszezonnak számító nyár beköszönte, a szabadságok, belföldi vagy éppen külföldi távollétek időszaka áll. A különféle sportoldalak is látogatószám-visszaesést könyvelhettek el májusról júniusra: érdemes lesz figyelemmel kísérni a júliusi vizes vb, valamint az újrainduló bajnokságok, nemzetközi kupamérkőzések esetleges hatásait.
A nyári időszakba való belépésnek eddig a menetrend-, az időjárási, valamint a gasztrooldalak nevezhetők a nyerteseinek. Az első két site-típus forgalmának növekedése szezonális tényezők következménye. A gasztrooldalak látogatottsága feltehetően a megnövekedett szabadidő (be)főzéssel, kísérletezgetésekkel való eltöltésének lehet a tükröződése.
2017 márciusában szinte minden TOP50 site növelni tudta látogatóinak számát, ám a március 15-e körüli szünet hatására főként különféle híroldalak könyvelhettek el enyhe visszaesést a februári forgalmi adataikhoz képest.
A januári extrém, havas, csúszós, ónos esős időjárás nem csak az emberek közérzetére, hanem a DKT vonatkozó havi toplistáira is erőteljes hatással volt. Az időjárási, valamint a hír és bulvár site-ok, továbbá az egészségügyi oldalak havi forgalma decemberhez képest jelentős mértékben nőtt. A decemberi pihenősebb időszak után tehát a dolgos hétköznapokba való visszatérés, valamint a különféle meghűléses betegségek, influenza terjedésének is kedvező időjárás befolyásolta érdemben a hazai website-ok látogatottságainak alakulását.
A netes és az offline társadalmi szféra aktivitását tekintve félhónapnak is beillő december a nagyobb munkaszünet és a karácsonyi időszak miatt leginkább a gasztro-, a szabadidős és a videómegosztó oldalak látogatottságának kedvezett.
2016 novemberében a Digitális Közönségmérési Tanács hivatalos toplistái alapján egyértelműen a különböző webshopok, webáruházak és webplázák számítanak a hónap forgalmi nyerteseinek.
Digitális Közönségmérési Tanács biztosítja a magyar interaktív piac számára a forgalom- és közönségmérési adatokat.
![]() ![]() |
||
![]() |