2016 novemberében a Digitális Közönségmérési Tanács hivatalos toplistái alapján egyértelműen a különböző webshopok, webáruházak és webplázák számítanak a hónap forgalmi nyerteseinek.
Mind a havi teljes látogatószámot, mind a napi átlagos látogatószámot tekintve a TOP50 forgalmú oldalak közül legnagyobb mértékben a különféle kereskedelmi weboldalak tudtak forgalomnövekedést produkálni, amely az itthon is egyre elterjedtebb Black Friday-hoz kötődő akcióknak köszönhető.
Októberhez képest novemberre a piaci változásokat lekövetve érzékelhető mértékben nőtt néhány híroldal látogatottsága is. A csípősre forduló idő, a szabadidős programok korlátozottabb elérhetősége lehet a magyarázat arra, hogy fellendülést mutat a társkereső profilú oldalak forgalma is. Ezzel párhuzamosan viszont úgy tűnik, hogy a várakozásokkal ellentétben az „otthonülősebb” életforma októberhez képest nem hozott a videós oldalak számára nagyobb forgalomnövekedést, sőt.
A havi szinten a legtöbb usert elérő TOP20 hálózat dobogóján októberhez képest nem volt változás, a rangsor alacsonyabb fokain viszont megfigyelhető volt kisebb-nagyobb mozgás, ahol bizonyos hálózatok a portfóliójukba tartozó oldalak révén akár kétszámjegyű forgalomnövekedést is elkönyvelhettek.
Digitális Közönségmérési Tanács biztosítja a magyar interaktív piac számára a forgalom- és közönségmérési adatokat.
![]() ![]() |
||
![]() |