Hírek

Nyári uborka-szezon: az időjárási és a gasztrooldalak profitáltak eddig a nyárból
2017 július 24.

A 2017 júniusi forgalmi toplisták adataival beköszöntött a nyár a hazai digitális közönségmérés területére is. Májushoz képest szinte az összes híroldal havi és napi átlagos látogatószáma is csökkent. E mögött a jelenség mögött egyértelműen az újságírásban egyértelműen uborkaszezonnak számító nyár beköszönte, a szabadságok, belföldi vagy éppen külföldi távollétek időszaka áll. A különféle sportoldalak is látogatószám-visszaesést könyvelhettek el májusról júniusra: érdemes lesz figyelemmel kísérni a júliusi vizes vb, valamint az újrainduló bajnokságok, nemzetközi kupamérkőzések esetleges hatásait.

A nyári időszakba való belépésnek eddig a menetrend-, az időjárási, valamint a gasztrooldalak nevezhetők a nyerteseinek. Az első két site-típus forgalmának növekedése szezonális tényezők következménye. A gasztrooldalak látogatottsága feltehetően a megnövekedett szabadidő (be)főzéssel, kísérletezgetésekkel való eltöltésének lehet a tükröződése.

A hálózatok toplistáján meglehetősen eseménytelenül telt a június. A hálózatok rangsorának első felében nem történt pozícióváltás.

DKT

Digitális Közönségmérési Tanács biztosítja a magyar interaktív piac számára a forgalom- és közönségmérési adatokat.