Hírek

Elindult a dkt.hu szolgáltatás
2013 május 17.

2013. május 16. - megállapodott a Gemius - Ipsos konzorciummal a 26 tagot képviselő dkt - digitális közönségmérési tanács, mely a digitális piaci szereplők érdekeit képviseli a közönségmérési kérdésekben. 

A megállapodást rögzítő szerződést Szabó Ákos, a DKT Egyesület Elnöke, Géczi Tamás, az Ipsos Zrt. vezérigazgatója és Ambruszter Géza, a Gemius Hungary Kft ügyvezető igazgatója (képünkön) írta alá.
A Gemius-Ipsos konzorcium a  MAKSZ és az IAB Hungary által kiírt Digitális Közönségmérési Tender 2013 (DKT13) nyerteseként 2013 májustól induló és 2017 végéig tartó kutatásában egyszerre szolgálja ki valamennyi digitális médium mérési szükségleteit, így egy kutatási forrásból lehet majd megismerni a hazai oldalak webes, mobilos és videós forgalmát és az egyes oldalak közönség-összetételét, ezen felül a mérés információkat szolgáltat majd a külföldi weboldalakra vonatkozóan is.
Az előző évektől eltérő, hogy a piaci szereplők (tartalomszolgáltatók, ügynökségek)  a kutatási adatokat nem a kutatói konzorciumtól, hanem a Digitális Közönségmérési Tanács (dkt) Egyesülettől vásárolják meg.
A dkt Egyesület annak érdekében jött létre, hogy az iparági szereplők érdekeit szem előtt tartva szakértők és üzleti döntéshozók segítségével ágazati testületként képviselje az ügynökségek és tartalomszolgáltatók érdekeit az online közönségmérést végző Gemius-Ipsos konzorcium felé.
A kutatási konzorciummal való megállapodás előzményeként a Digitális Közönségmérési Tanács alapítógyűlésén az alapító tagok megválasztották a tisztségviselőket, meghatározták az egyesületi tagdíj mértékét, elfogadták a 2012-2013 évi budgetet és a költségfelosztási javaslatot.
Az első egyesületi ülésen megválasztották Szabó Ákost (Adaptive Média) az egyesület elnökének, valamint megállapodtak abban, hogy a mindenkori MAKSZ és IAB elnököt tanácskozási joggal meghívják a dkt elnökségi találkozóira.
“A digitális ágazat szolgáltatás- és tartalomfejlesztői, marketingesek, médiatervezők, -vásárlók és -értékesítők számára egyaránt elengedhetetlen, hogy a médiapiac motorjáról, a naponta fejlődő, változó online médiáról a lehető legrészletesebb, naprakész és megbízható információk álljanak rendelkezésre. A dkt projekt az eddigi legjelentősebb és legkomplexebb vállalkozás, amiben a szakma erőforrásai egyesültek.”, nyilatkozta Szabó Ákos.
Géczi Tamás szerint „ A szerződés aláírása nélkülözhetetlen feltétele ugyan az együttműködés megalapozásának, azonban a valóban izgalmas feladatok majd  csak ezután következnek. Rendkívül érdekes időszaknak nézünk elébe, hiszen gyorsan változó technikai és üzleti környezetben kell folyamatosan megbízható adatot szolgáltatnunk a piac számára. A magunk részéről mindent megteszünk majd, hogy megfeleljünk a velünk szemben támasztott elvárásoknak.”

A dkt egyesület vezetőségének összetétele:

Elnök:

Szabó Ákos (Adaptive Media)

Elnökség:

Barnóth Zoltán (MEC Interaction)
Erős Attila (Fastbridge/Magna)
Kozári István András (Origo)
Máth, András (Ringier)
Mező László (OMD)
Steff József (Sanoma)
Turóczi András (Aegis Media)
Ziegler Gábor (CEMP)

A dkt ügyvezetője:

Somogyi Endre (IAB HU)

A dkt alapító cégei:

Adaptive Media,
Ads Interactive Media Group,
Aegis Media
Axel Springer
CarnationGroup
EvoMedia
Femina
Gmedia
HVG
HWSW
Index / CEMP
Infinety
Lapcom
Magna Global Kft
Mediacom
MEC Interaction
Médiacity
Metropol
Mindshare
Neo Interactive
OMG
Origo Media Group
R-time
Ringier
Sanoma
TV2
Vivaki

DKT

Digitális Közönségmérési Tanács biztosítja a magyar interaktív piac számára a forgalom- és közönségmérési adatokat.