Hírek

EB után, olimpia előtt: átmeneti, csendes július
2016 augusztus 17.

A június nagy részét kitevő foci Eb után, de az augusztusi olimpia előtt egy szusszanásnyi hónapja volt a hazai digitális közönségmérés szereplőinek, amely során júliusban visszarendeződni látszódott a szezonális kiugrást mutató oldalak látogatottsága.

A júliusi mérési hónap nagy vesztesei közé tartoznak a sport tematikájú oldalak, amelyek nagyot mentek az Eb idején, az olimpia előtti rápihenő szakaszban azonban a korábbi látogatóiknak, akár a 15 éven felülieket, akár a 18-49 év közöttieket nézzük, egy jelentős részének sport iránti lelkesedése is lelankadt. Van olyan ilyen tematikájú oldal, amelynek a teljes látogatószáma nem csökkent egészen a májusi szintig, van, amelyiknek igen, és van, amelyik akkora csökkenést mutatott, hogy júliusra egyérteműen kikerült a TOP50 site-ok listájából.

 

Szintén érdekesen alakítja a nyári uborkaszezon a bulvár- és a hírsite-ok versenyét. Júniushoz képest jelentősebb forgalomnövekedést könyvelhetett el több bulvársite is, persze itt is akadtak kivételek. A hírsite-ok között már sokkal vegyesebb a kép: itt is akadtak nagyobb vesztesek, de jellemzőbb volt inkább a kisebb forgalomcsökkenést, stagnálást vagy éppen kisebb forgalomnövekedést elkönyvelni tudó híroldalak toplistás viselkedése. Csökkent ugyanakkor valamelyest a forgalma az üzleti oldalaknak is, ami a szabadságokból fakadó lazább időszak sajátja.

 

Ugyancsak szezonális hatás, hogy míg az egészség tematikájú oldalak látogatottsága a nyári időszakban inkább csökken, addig az időjárási oldalaké inkább nő. Ezek a tendenciák visszatükröződnek a júliusi forgalmi adatokban.

 

Mindennek megfelelően a hálózatok között is volt olyan, amelynek a portfóliójába tartozó oldalak miatt a sportesemények közötti szünet nagyobb érvágást jelentett a forgalmában, és voltak olyanok, amelyek összességében júliusban több internetezőt tudtak elérni, mint egy hónappal korábban. Ezzel párhuzamosan elmondható, hogy a hálózatok toplistáiban inkább helycserés pozícióváltozások történtek, nagy ugrások nem voltak tapasztalhatóak, és minden hálózati júniusi toplistaelső júliusra is meg tudta őrizni vezető pozícióját.  

DKT

Digitális Közönségmérési Tanács biztosítja a magyar interaktív piac számára a forgalom- és közönségmérési adatokat.